Direktlänk till inlägg 10 april 2009

Kaninparadiset

Av Trollunge - 10 april 2009 02:53

(Först svar till Emma, Jaha okej x''D jamen då förstår jag ;P)


Nu har jag varit inne på hemsidan http://www.hemsidor.name/kaninparadiset 
En fantastisk organisation som tar hand om djur som inte längre har ett hem, tar hand om dom och sen letar upp en ny vettig familj till djuren.

Jag tycker det är ett helt fantastiskt arbete och vill väldigt gärna vara en del av det och adoptera från dom.

Jag blev särskilt förälskad i Chinchillan Mimmi, verkar vara den mest kramgoaste tjej jag nånsin sett, men har ett amputerat bakben sen tidigare. :( Men det får mig bara att vilja ge henne ett hem ännu mer.


Kaninparadiset säljer djuren till nya hem för otroligt låga priser, dom säljer ALLT. Djur, burar, mat, utrusting o.s.v

Så funderar ni på att köpa en ny kanin eller ett annat djur, så ta först en titt på deras hemsida. Den finns allt från Chinchillor till marsvin, tror även att det finns hundar, fåglar och katter där.

Såvitt jag vet kosatr alla gnagare 200:-

Och man kan köpa en stor och praktisk bur för bara 200:-

plus extremt billig utrustning.

Det är det värt, Ge ett behövande djur ett nytt hem istället för att gå till närmaste zoo affär det djuren redan är friska och garanterat kommer få en ägare, och för den som tänker på pengar så är det grymt mycket billigare än i en zoo affär.


(Jag blev så deprimerad, jag vill ju inget hellre än att adoptera Mimmi, men jag har ju sally som bor i mitt rum. Den enda lösningen vore ju om jag kunde lyckas övertala mamma o johan att börja bygga på mitt rum i källaren nu, och låta sally flytta till mellan våningen istället. (Det skulle inte gå att bara låta henne flytta till mellan våningen nu och köpa Mimmi därefter, Sally praktiskt taget härjar i alla hörn och kanter förutom i källaren. p.g.a källaren innebär en enda sak för sally = DUSCHEN.

Men om jag ens skulle lyckas över tala dom så tar det ju tid.. kanske ett helt år :S (För att få upp värmen, byta golv, måla om o.s.v + att mitt nya syskon kommer nån gång i juni/juli..)

Och ifall vi skulle hinna bli klara innom ett år så skulle ju Mimmi bergis redan hunnit bli såld..

Jag får helt enkel hålla utkik över hemsidan och se vilka djur dom får in under dom kommande 3 åren -.-" :'( )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trollunge - 18 juni 2009 12:14

Nu tänker jag stänga ner den här bloggen, pallar inte hålla på och uppdatera varje dag, det går helt enkelt inte. men tack för alla kommentarer och besök ;)...

Av Trollunge - 7 juni 2009 19:55

Igår åkte jag och cleo tillsammans till skärholmen för att hitta kläder till skol avslutningen. Vi hade jätte trevligt, jag köpte en slags jeans blus/jacka/klänning från H&M, och en slags Cerise färgad blus som e typ genomskinlig.. jag ska ju såklart...

Av Trollunge - 1 juni 2009 21:56

u blir jag sådär deprimerad som jag blev när Gakuen alice tog slut, FAST NU E DET VÄRRE!! Slutet var så sorglit och deprimrande :'( ALLA i hela vida världen SKA se Vampire knight, annars blir jag galen... :P Åååh *suck* -.-"   För övrigt var jag ...

Av Trollunge - 31 maj 2009 22:36

Är nu redan på säsong 2 ^^ Det här är den allra bästa animerade manga serien jag någonsin följt! Helt fantastisk, mkt blod.. men det är själva storyn typ :P Man kan inte låta bli att tänka sig själv som en vampyr xD Jag verkligen rekomenderar den här...

Av Trollunge - 29 maj 2009 21:19

Åååh vad irriternade, min dator dampar och jag får utbrott stup i kvarten :@ Jag satte på låten Guilty från VP och datorn hackar, ner det ha rslutat hacka så speedar videon som bara den och ljudet e av och det går inte att fixa, så nu måste jag ta mi...

Presentation

Omröstning

Hejjar ni på sveriges bidrag ikväll?
 Yepp, och jag tror att vi vinner
 Ja, men jag är osäker på om vi har en så bra chans ikväll..
 Nej. Jag är rebellen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards