Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Trollunge - 28 mars 2009 14:52

Nu sitter jag med min Matte läxa..

Det e svårare än man tror att

Hitta fem olika tidszoner att resa till, ha råd med mat, hotell kostnader, souvernirer, Betala betala och mitt i allt så ska jag tappa nort min res väska, och jag måste ersätta den med en ny väska och med nytt innehåll, alltså måste jag betala dubbelt.

Vilken skit läxa :@ (För er som inte fattar så har vi fått en läxa i matten där man ska låtsas att man är ute och reser -.-'')

Så här dser det ut på förklaringen till läxan:

För att uppnå målen ska du (minst);

Besöka 2 världsdelar.
Stanna i 5 olika tidszoner.
Använda dig av tre olika färdmedel (båt, taxi, buss, tåg)
Räkna med att du äter 3 mål mat om dagen.
Räkna med övernattning.
Ta med souvernier från de platser du besöker (typiska för dessa platser)
Göra 3 kulturella besök te x museer, parker, evenemang, historiska platser mm
Unna dig någonting extra ett dygn.
Ersätta din resväska med innehåll som du blev av med någonstans (valfritt) på resans väg.

Drömresan ska redovisas i slutet av v 14 men vara klar att sättas upp måndagen den 30/3.

Värst av allt, jag börjar NU :O


Det här e allt jag hunnit med på dom närmaste 2 timmarna -.-


Start: Från arlanda till malaga

1660:-


Åker 19:35 från Arlanda.

Landar i Malaga 22:00 Tar bussen till Manilva (Kostar typ 55:-??)

Hotellet kostar 37.50 euro

Stannar i en vecka = 2887.50

Köper souvernier från en marknad för 220:-

(E det för dyrt? :S)


Shit hur ska jag hinna med? :S


Dessutom har jag fått as jobbiga ryckningar i vänstra ögat på dom senaste 10 minutrarna :S


"And the adventure starts again" -.-''

Presentation

Omröstning

Hejjar ni på sveriges bidrag ikväll?
 Yepp, och jag tror att vi vinner
 Ja, men jag är osäker på om vi har en så bra chans ikväll..
 Nej. Jag är rebellen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards